Thursday, December 24, 2015

CUTI-CUTI 2015

Percutian 4hari 3malam ke Hatnyai & Songkla 27nov-30nov

Aku bersama anak-anak jalan2 makan angin ke selatan Thailand. Memang seronok la..makanannya semua sedap2. kos seorang RM500 termasuk makan.... aku tukar duit 8000bath aja. Masa tu rate 1.21 dan 1.23. Maknanya RM 484 = 4000Bath.
Nilai Mata wang kita turun mendadak tahun ni... 


THAI BATH













                                                          







Bertolak dari Tanjung Karang kol 11mlm...solat subuh di Gurun. Sampai di imergresen Padang Besar kol 8.00pagi 28/11/15.Singgah komplek bebas cukai..beli daim rm18.90 dn lain2...habis RM53.00

 Imegerisin Pdg.Besar                                                              

Singgah di Plaza Nora kol 1.oopm pas tu lunch di hotel.

Kol 3pm check in YONGDEE HOTEL dkt dgn ODEAN.




















Kol 5pm ke floating market. Sejam jer disana..tak dpt round habis...makanan sedap2 habis 300bath..beli pulut ayam 20bath udang goreng 30bath, 
ais cream 20bath air laicy 30bath. air longan 20bath.sampai  kol 6.50pm..
















                                                                                                                                                                                                                           FLOATING MARKET

  










DINASOUR PARK


Kami ke Danok pulak ...jauh juga..perjalanan menuju kesana...sampai ke DINASOUR PARK pukul 9.00pm..Tiket 200bath seorang. kat sana pon cuma diberi masa 1 jam jer....semuanya sejam...mana cukup kan...nak possing2...heheee

ni lah yg dapat aku snapkn sebagai kenangan......




















b

Balik hotel kol 11.30pm...g jln2 kt belakang hotel makan durian pulut dan pulut mangga . Mahal sepinggan 75bath. dn minum teh tarikh 20bath. beli t-shirt2 dan key chain untuk kwan2 balik hotel dah pukul 1pm Memang penat sebab x dpt tidor dlm bas satu hari...


















      Keychain10bath 6pcs





7am nak ke Songkla pulak...edy lambat bersiap dan aku salah tengok jam....kita orang kena tinggal...heheeee...rupanya en zul dn miza tunggu kita orang...kita orang dapat naik TUT..TUT..















Sarapan roti canai...pas tu kebukit TANGKUAN 170meter tinggi...naik lift 20 bath. Makan ais cream kelapa 300bath  sedap siap free air kelapa lagi....mangga dan jambu potong 30bath sebiji..sedappp...rangup..x puas makan





kol 12pm sampai ke pantai shamilla...pergh..panas gila...possing2 tepi laut pass tu g lunch kt tepi laut tu juga...


Cuaca sgt panas..berguna juga payungku ini


                                                  selfie jap yer...

pekena tomyam putih pulak...isi ikan dn cendawan ramuannya dgn daun selasih..sedappp!!!!!!!!!!!!


















pas tu g kilang gajus...190bath 500g...habis 1485bath...Dengar ceramah pasal madu...beli jugala..1150bath

4pm balik Hatnyai...Mandi2...pas tu kluar lgi makan2...beli pulut ayam 24pcs.1pcs 20bath = 480bath..minum green tea...sedapnya..sirap bandung pn sedap juga...siap tapau lgi...

haaa puas makan pulut ayam...sosnya pedas gila la...tapi sedappp




                          beli 24 pcs pulut ayam...anak2 suka sgt..20bath 1pc




                                              perghhhh...pedas gila..


Isnin 30/11/15 kami berangkat pulang ke Malaysia jam 8.00am.Singgah Padang Besar...shopping lagi...2pm balik KL.12pm sampai rumah..


    **  Ini saja pengalaman ke Hatnyai dan Songla bersama anak-anak.**

Tuesday, April 28, 2015

Aku telah terlalu bersabar dgn sikap kau yg tak berhati perut tu...sudahlah tak pernah nak memberi tapi mahu mengambil hak orang pulak...kau langsung tak takut balasan Tuhan terhadap sikap kau yg tak bertanggung jawap ..tak pernah nak bersyukur..tak tahu nak menghargai orang lain..hanya tahu menyalahkan orang saja..aduhhh...pening kepala memikirkan...bila aku boleh duduk rumah sendiri... 

Wednesday, September 3, 2014

Dugaanmu

Sudah 11 bulan aku x balik umh yg ku tinggalkn sejak 31oct 2013..betapa aku rindu utk kembali..
Berulang alik ke Mahkamah Syariah sungguh mengeciwakn sekali...namun aku redho dgn dugaanmu sesungguhnya kesabaran akan menghadiahkn sebuah kejayaan yg kian menghampiri..InsyAllah..

Saturday, May 24, 2014

Aku semakin tabah dan cekal menghadapi hari-hari sukar..hari-hari penuh kesedihan...
kesusahan, keperitan, ketakutan...dalam kepahitan ini rupanya terselit kemanisan..
Dengan kesabaran  dan keredhaan ini Allah hadiahkn sesuatu tanpa ku sedari..
Kini kesihatan anakku semakin pulih setelah mengalami tb pada 21 March 2014.

  • Inilah hadiah yg Allah berikn padaku...berkat doa seorang ibu ...Syukur padamu Ya Allah..

Sunday, May 18, 2014

TAHNIAH BUATMU SAYANG !!!!!!!

Syukur padaMu Ya Allah kerana dalam kesusahan ini, dalam keperitan ini...rupanya kau hadiahkan sebuah kebahagian & kejayaan buat anakku...Tahniah ira !!!!!..moga kau terus cekal menghadapi dugaan dan cabaran hidup ini demi mencapai kejayaan seterusnya....


@pizza hut sek 7 S.Alam
Congratulation!!!!!!

Saturday, June 29, 2013

Tergamak sungguh kau terus dan terus melukakan hati ini...tanpa ada perasaan kasihan terhadap orang yang selama ini sanggup bersusah payah hanya keranamu...hidup penuh kepuraan..manis hanya dibibir rupanya racun yg kau berikan..sikit demi sedikit memakan hati yg hancur ini...apakah aku masih bisa berdiri teguh melawan dan terus melawan demi anak-anakku...apabila peluang ku berikan kau pulak merayu untuk kembali kepangkuanku ...sayang kononya...apakah masih ada kepercayaan terhadapmu setelah sekian lama kau curang dibelakangku...maaf demi maafku berikan terhadapmu namun kau masih mengulangi benda yg sama..walaupon kau sanggup bersumpah ..bertaubat..hanya dibibir...bukan dihati...diam diam kau cari betina lagi...aku ni apa.......

Sunday, March 17, 2013

MUHASABAH DIRI

Ambilllah masa setiap hari untuk muhasabah diri...sesungguhnya hidup ini hanyalah satu persinggahan...kutiplah seberapa banyak amalan untuk dibawa ke akhirat kelak.
Usahlah lalai dengan nikmat dunia yang akan melalaikan kita..Perbaikilah diri mana yang kurang..dan teruskan perjuangan dan sentiasa bersyukur dengan kurnian Allah pada kita.